FAQ

Hier vindt u een aantal vaak gestelde vragen over de producten. Mocht u uw vraag hier niet tussen zitten stuur dan een mail naar info@almandia.nl.
We zijn een start-up bedrijf en willen we onszelf graag verbeteren. Heeft u op/ en/of aanmerkingen of als u producten mist die u via deze site zou willen kopen, aarzel dan niet en stuur ons een mail!

FAQs

Bij elke bestelling van een heat cap wordt een gebruiksaanwijzing geleverd. Mocht u toch nog vragen hebben dan kunt u altijd een mail sturen naar info@almandia.nl of maak gebruik van het contactformulier.
Afhankelijk van uw magnetron krijgt u voldoende warmte voor een behandeling van 20-45 minuten. U kunt de heat cap altijd opnieuw verwarmen voor langere behandelingen.
De heat cap kan worden schoongemaakt met een vochtige doek en eventueel een mild reinigingsmiddel. Dit is meestal voldoende, omdat je altijd een wegwerpbare of herbruikbare plastic douchemuts draagt als een barrière tussen de heat cap en je masker, conditioner of andere product. Als je heat cap pluisjes krijgt, rolt u er eenvoudig overheen met een pluizenroller om het weer schoon te maken. De heat cap wordt geleverd met een katoen stofzak waardoor deze langer stofvrij blijft. Het is in ieder geval NIET de bedoeling dat het lijnzaad nat wordt. Hierdoor wordt de heat cap onbruikbaar.
Elke heat cap is gemaakt van hoogwaardige natuurlijke materialen en met zorg met de hand gemaakt. 100% katoen en lijnzaad en een elastiek om het goed op de plaats te houden.
• Minimaliseer het gebruik van producten met hoge temperatuur.
• Drink veel water en eet een uitgebalanceerd dieet.
• Essentiële vetzuren zijn vooral goed voor ons haar, zoals lijnzaadolie, visolie en avocado, om er maar een paar te noemen.
• Draag een badmuts tijdens het zwemmen of bevochtig uw haar zodat de opname van chloor tot een minimum wordt beperkt.
• Gebruik een natuurlijk haarborstel voor het borstelen van uw haar. Denk hierbij aan materialen als zwijnenhaarkam of sandelhout. Dit bevordert de verdeling van uw natuurlijke talgproductie.
• Neem een multi-vitamine of haarvitamine.
• Overmatig wassen kan uw haar van zijn natuurlijke oliën ontdoen. Minder vaak wassen kan helpen om een gezond evenwicht te handhaven.
• Slaap op een satijnen of zijden kussensloop en/of gebruik een satijnen of zijden slaapmuts.
• En natuurlijk, elke 1-2 weken diepe conditionering met de Almandia Heat Cap!
Bij elke bestelling van een heat cap wordt een gebruiksaanwijzing geleverd. Mocht u toch nog vragen hebben dan kunt u altijd een mail sturen naar info@almandia.nl of maak gebruik van het contactformulier.
Deze heat cap mag middels een handwas (niet in de wasmachine) worden schoongemaakt met lauw tot warm water. Gebruik hiervoor GEEN agressieve schoonmaakmiddelen.
Deze Heat Cap is gevuld met gel balletjes. Het doorzichtige plastic is van PVC en de band is gemaakt van microvezel polyester met een elastiek erin.
De poeders met saponinen die geactiveerd worden d.m.v. warm water zijn: - Ziziphus - Reetha - Shikakai - Herbal Hair Wash Mix - Cassia (zeer mild) - Fenegriek (zeer mild) Let op: Het is belangrijk om na het gebruik van deze poeders na te spoelen met een water en appelazijn spoeling of Amlaspoeling om de harde mineralen uit het haar te verwijderen. Hiermee voorkom je build-up. Overigens zijn alle poeders wilde reinigers en kunnen deze daarmee geen schade aanbrengen aan het haar of de hoofdhuid. Test wel altijd even voor overgevoeligheid.
De poeders die ervoor zorgen dat je haar weer sterk, gezond wordt en weer gaat glanzen zijn: - Cassia - Moringa - Brahmi - Bhringraj
De poeders die een conditionerende werking hebben zijn: - Amla - Bibithaki - Aloë Vera - Fenegriek - Rozenpoeder
Een gevoelige of geïrriteerde hoofdhuid kan verschillende oorzaken hebben: 1. Teveel build-up. Maak gebruik van een clarifying shampoo waarbij je je concentreert of de hoofdhuid. 2. Droge hoofdhuid. Maak gebruik van een olie (het liefst een seam olie zoals Amla of Bhringraj) en masseer hiermee je hoofdhuid in voordat je je haren gaat wassen. 3. Eczeem, psoriasis, of andere huidaandoening. De poeders Neem (uitstekende antischimmel en anti-bacteriële eigenschappen hebben) en Ashwaghanda (ontstekingsremmende eigenschappen). 4. Gevoelige hoofdhuid. Neem, Aloë Vera en Bhringraj werken goed voor een gevoelige hoofdhuid. Daarnaast dagelijks hoofdhuid massages met een klein beetje olie stimuleert de doorbloeding en maakt daarmee de hoofdhuid gezonder. Heb je meer vragen? Neem dan contact op via info@almandia.nl of het contactformulier.
Jazeker! Alle poeders kunnen hiervoor gebruikt worden, omdat ze allemaal natuurlijk zijn en geen additieven bevatten. Voer altijd wel eerst even een 'patchtest' uit voor het geval je gevoelig bent voor een van de planten.
Alle poeders zijn gemaakt en verpakt in India. Dit gebeurt onder strenge controle. De poeders zijn dan ook allemaal gegarandeerd puur. Nog niet alle poeders zijn biologisch, omdat wij sinds kort zijn overgegaan op een andere leverancier. De reden hiervoor is dat bij de nieuwe leverancier kleine hoeveelheden kunnen worden ingekocht en de voorraad daardoor altijd vers is. Overigens kunnen niet alle poeders biologisch zijn, omdat niet alle planten onder deze werkwijze kunnen worden geproduceerd. Een voorbeeld hiervan is Brahmi.
In de blog op onze website staat uitgebreid waarom wij hebben gekozen voor het merk PuraVeda Organics. Mocht je nog vragen hebben neem dan gerust contact op met ons!
Veel mensen in hun zoektocht naar 'volledig natuurlijke' producten raken van streek door het idee van allerlei soorten conserveringsmiddelen, maar eerlijk gezegd is dit gewoon niet slim! Vooral als het gaat om een natuurlijk conserveermiddel zoals Potassium Sorbate oftewel kaliumsorbaat. De kaliumsorbaat is van nature afkomstig van berkenschors, maar is zelf een natuurlijk bestanddeel van veel groenten en fruit die we regelmatig eten. Het ontbreken van een bewaarmiddel, natuurlijk of niet, is eigenlijk best gevaarlijk. Zeer weinig van de producten zitten in een open pot, omdat dit kan leiden tot besmetting van de vingers, waar allerlei slechte bacteriën en gevaarlijke overgroei van schimmels kunnen voorkomen. Vergeet niet dat botulisme ook 'helemaal natuurlijk' is!
De producten zijn nooit getest op dieren en de ingrediënten zijn niet getest op dieren. En daarmee uit. De meeste van de belangrijkste certificeringszegels zijn vrij duur en vertellen ons niet altijd de waarheid over het product. Veel bedrijven die bijvoorbeeld een zegel "Leaping Bunny" hebben gekocht, maken niet bekend dat hun (deel)ingrediënten zijn getest op dieren. Veel landen (zoals China) vereisen dierproeven. Daarom heeft PVO geen konijntje als certificering.
Dit is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar info@almandia.nl. Wij zullen samen met jouw een mix maken die afgestemd is op jouw wensen.

Verzenden en retourneren
Almandia Inc. is zakelijke klant van PostNL en biedt de mogelijkheid om de bestelling thuis te laten bezorgen of op te bezorgen op een PostNL-Afhaallocatie bij jou in de buurt.

BINNENLANDSE VERZENDING
Indien de producten niet door de brievenbus passen, dan worden deze verstuurd via de pakketbezorging van PostNL. In het geval van brievenpost zijn de verzendkosten €3,95. Het versturen van een pakket is €6,95. Voor bestellingen buiten Nederland gelden er andere verzendkosten. Staat uw land er niet bij vermeldt, dan kunt u een mail sturen naar info@almandia.nl.

BINNENLANDSE VERWERKINGS- EN LEVERTIJDEN
Wij doen ons uiterste best om uw bestelling zo spoedig mogelijk bij u te leveren. Bestellingen worden binnen 3 werkdagen verwerkt en opgestuurd. U ontvangt altijd een track & trace als u uw e-mailadres opgeeft. Zo kunt u precies zien wanneer uw bestelling wordt geleverd.
Let op: we hebben geen controle over de levertijden of vertragingen. Wij verzenden naar het postadres dat is opgegeven bij het afrekenen, ook vermeld op uw orderbevestiging. Alle pakketten die worden geretourneerd vanwege een verkeerd of onjuist adres, worden opnieuw voor de kosten van de koper verzonden. Controleer nogmaals of uw adres klopt om problemen te voorkomen.

RETOUREN EN TERUGBETALINGEN

100% GELD TERUGGARANTIE!

We streven naar uitstekende klantenservice, en het is onze bedoeling om u een geweldige ervaring te bieden! Als je om welke reden dan ook niet tevreden bent met je aankoop, neem dan contact met ons op zodat we je kunnen helpen.
Als je om wat voor reden dan ook niet tevreden bent met het product, betalen we graag 100% van het aankoopbedrag terug, echter wel exclusief de verzendkosten.
Om een retourzending te starten, neem dan binnen 14 dagen na aankoop contact met ons op.